Értékesítői teszt milyen értékesítő vagy? 1. Igaz-e az a megállapítás, hogy "az a jó eladó, akit ha kidobnak az ajtón, visszamegy az ablakon”? Nem, mert a jó eladó el sem jut odáig, hogy kidobják. Igen, mert a kitartás előbb-utóbb meghozza a sikert. Nem, mert ez erőszakosnak tűnhet. Igen, mert manapság csak így lehet eredményt elérni. Nem, mert ez már erőltetett dolog, és a vevőnek is kellemetlen. None 2. A következő megállapítás igaz, vagy hamis: „Manapság a piacon csak kapcsolatokkal lehet eladni?” Igaz, mert én is ezt tapasztalom. Igaz, mert a jó kapcsolat további kapcsolatokat hoz. Hamis, mert fontos a kapcsolat, de tudni kell eladni e nélkül is. Hamis, mert ha igaz lenne, akkor az új cégek nem tudnának megerősödni. Igaz, mert Magyarországon a korrupció átsző mindent. None 3. Mit kell tenned azért, hogy évről évre megtartsd a törzsvevőidet? Sok ajándékot kell adni nekik. Jó szolgáltatást kell nyújtani a számukra. Meg kell tudni, hogy mire van szükségük, és azt nyújtani. Rendszeresen tájékoztatni kell őket az újdonságokról. Alacsony árréssel kell adni nekik a terméket, szolgáltatást. None 4. Szerinted mi az oka a sikeres eladásaidnak? Jó dumám van. Jók a termékeim, szolgáltatásaim. Ismerem a piacot. Mindig adok árengedményt. Pontosan tudom, hogy mi miatt vásároltak tőlem. None 5. Szerinted mi az oka a sikertelen eladásaidnak? A konkurencia. Azt nem olyan egyszerű kideríteni. A vevőknek mindig a legolcsóbb áru kell. Nem voltam elég határozott, amikor halogatta a vásárlást. Olyankor nem derül ki, hogy mire van a vevőknek szükségük. None 6. Mit teszel, amikor a vevőd - akivel már többször találkoztál - az ajánlatodra azt mondja: „Ezt meg kell beszélnem az ügyvezetővel”? Azt mondom neki, hogy beszélje meg vele nyugodtan. Meggyőzöm, hogy az én ajánlatom a legjobb. Árengedményt ajánlok fel neki. Megbeszélem vele, hogy hozzon össze az ügyvezetővel. Elérem, hogy támogassa az ajánlatomat az ügyvezetőnél. None 7. Már minden kérdésről tájékoztattad a vevődet, de ő a tárgyalás végén azt mondja „Még gondolkodom a dolgon”, mit teszel? Megbeszélek egy új időpontot. Hagyom, hogy gondolkodjon, és később visszahívom. Kiderítem, hogy mi az, ami nem világos, és megoldást adok rá. Meggyőzöm, hogy ne gondolkodjon, mert az én ajánlatom a legjobb. Megkérdezem, hogy min akar gondolkodni. None 8. A vevőd reklamál a termékeddel kapcsolatban, mit teszel? Azonnal kicserélem a terméket. Megvizsgálom a reklamáció jogosságát, és ha mi hibáztunk, kezelem. Megkeresem, hogy ki okozta a hibát és kifizettetem vele. Elutasítom a vevőt, mert távozás után nincs reklamáció. Elterelem a figyelmét a problémáról. None 9. Azt veszed észre, hogy az értékesítőid nem megfelelő hangnemben kommunikálnak a vevőiddel, mit teszel? Nem szólok semmit, mert a vevők is így beszélnek velünk. Felhívom a figyelmüket, hogy legyenek udvariasak. Akinél a fentiek előfordulnak, azt megbüntetem. Összehívom őket és megtanítom őket a helyes kommunikációra. Felhívom a vevőt, és elnézést kérek tőle. None 10. Időpontot akarsz egyeztetni telefonon a tárgyaláshoz, mire a vevő azt mondja: inkább küldj egy ajánlatot! Küldök neki egy részletes ajánlatot. Nem küldök ajánlatot, hanem felhívom a jövő héten. Azt mondom: beszéljük meg az időpontot, és viszem magammal az anyagot. Leteszem a telefont, és nem foglalkozom tovább vele. Megkérdezem tőle: mi szerepeljen az ajánlatban, hogy minket válasszon? None Add meg adataidat, hogy megkaphasd az értékelést! E-mail Elfogadom az adatkezelési tájékotatót. Time's up Próbálj ki minket ingyenesen a gyakorlatban! Jelentkezz bemutató előadásunkra Ingyenes előadás Kapcsolatfelvétel